ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, :: 5:29 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو
دانش آموزان عزيز
 حتما در آزمون های آنلاین با توجه به مطالب درس داده شده شرکت کن .این کار باعث تکرار و تمرین و افزایش سرعت و دقت شما می شود .برای استفاده از آزمون ابتدا ثبت نام کنید.آزمون را تا آخر ادامه دهید و نتیجه کار خود را مشاهده کنید.



شورای عالی آموزش و پرورش جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی پایه اول دوره متوسطه اول (هفتم) را برای سال تحصیلی 93-92 تصویب کرد .

 

قرآن

 

2 ساعت

معارف اسلامی

 

2 ساعت

زبان وادبیات فارسی

 

4 ساعت

زبان عربی

 

2 ساعت

زبان خارجی

 

2 ساعت

علوم تجربی

 

3 ساعت

ریاضیات

 

4 ساعت

تربیت بدنی و سلامت

 

2 ساعت

مطالعات اجتماعی

 

3 ساعت

فرهنگ و هنر

 

2 ساعت

کار وفناوری

 

2 ساعت

تفکر وسبک زندگی

 

2 ساعت

در مجموع

 

30 ساعت

که در پنج روز هفته برنامه ریزی و اجرا خواهد شد



دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:thvsd h,g, :: 21:0 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

چارچوب تحلیل محتوای فارسی اول دبستان  بر پایه ی همسوسازی با برنامه ی درسی ملّی

نگاره ی یک

عرصه ها

عناصر

خـود

خلق (دیگران)

نظام خلقت

خــدا

علم

(حیطه ی شناختی)

- اعضای خانواده ی خود را نام ببرد.

- هر یک از عناصر تصویر و ارتباط آن ها با خود را بشناسد و کاربرد هر یک بیان نماید (تلویزیون ، چتر و ...)

نقش و وظایف هر یک از اعضای خانواده را نسبت به یکدیگر بشناسد و بیان نماید.

با بعضی از نعمت های خداوند و زیبایی های آفرینش آشنا شود وآن ها را نام ببرد.

پس از شناخت خود، خلق و نعمتهای خداوند به وجود خداوند پی ببرد.

تفکّر و تعقل

با مشاهده ی دقیق نگاره 1 به مفهوم خانواده پی می برد و به نقش خود در خانواده فکر کند.

پس از تامل و تفکر روابط بین افراد خانواده را درک کند و درباره ی هر یک صحبت کند.

درباره ی وجود نعمت پدر و مادر و طبیعت و پدیده های آن تفکر نماید و صحبت کند (روز ، شب ، میوه های گوناگون و ...)

از طریق تفکر درباره ی خود ، خلق و خلقت به وجود آفریننده ی هستی پی برد و درباره ی آن ها گفت و گو کند.

ایمان و باور

(نگرشی - عاطفی)

احساس خود را به علایق و نیازهای خود در خانواده بیان کند و به خواندن شعر و داستان علاقه نشان دهد.

(کتاب خوانی با هم بخوانیم و ...)

نسبت به افراد خانواده و دوستی با آن ها و احترام گذاشتن متقابل علاقه نشان دهد.

با بیان نظم موجود در عناصر و اجزای نگاره به این باور برسد که در آفرینش نیز نظم وجود دارد.

با پی بردن به نظم موجود در آفرینش خود و سایر پدیده ها و علاقه مند شدن به آن ها به شناخت آفریننده ی این نظم علاقه مند شده و باور او به دوستی با خداوند تقویت شود.

اخلاق

- در مصرف نعمت های خدا از قبیل میوه ها ، برق و ... صرفه جویی کند.

- در نظافت و پاکیزگی خود بکوشد.

- نظم و انضباط و آداب فردی را رعایت کند.

با بیان جمله ای برای دیگران دعا کند نسبت به پدر ، مادر و سایرین با ادب برخورد کند. در کارها با اعضای خانواده مشارکت داشته باشد و با آن ها همکاری کند. با اعضای خانواده مهربان باشد.

در حفظ و سپاس نعمت های خداوند احساس مسئولیت نماید.

نمونه هایی از کارهایی که موجب رضایت خداوند می شود بیان کرده و به آنها عمل نماید (دعا کردن ، سلام کردن ،رعایت ادب و احترام صرفه جویی)

عمل

(حیطه ی مهارتی)

نگاره را خوب ببیند و راجع به آن در جمع صحبت کند./ به صحبت های دیگران به دقت گوش کند درباره ی مفاهیمی مانند زیر، رو و ... صحبت کند در رسیدن به دست ورزی و رعایت جهت های نوشتاری تلاش کند.

بتواند با دیگران و افراد خانواده ارتباط موثر برقرار نماید.

با دقت و حوصله به صحبت های اعضای خانواده و دیگران گوش کند. و به سئوال ها پاسخ مناسب دهد.

در حفظ و نگهداری نعمت ها و آفریده های خداوند تلاش نماید .

با گفتن جمله ای درباره ی خود و دیگران و پدیده های طبیعی با خداوند صحبت کند. (راز و نیاز کردن ، بیان آرزوها)

 


شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, :: 9:18 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

آموزگار: آ        دانش آموز : د

 

روش تدریس : داستان گویی

 

آ: بچه های گل. امروز می خواهم با یک چیز جالب از شما پذیرایی کنم.

د: خانم چه چیزی می خواهید بدهید؟



ادامه مطلب ...


شنبه 12 شهريور 1390برچسب:بازی آموزشی,هم آغاز ,هم پایان, :: 8:54 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

نام بازی : بگرد و پیدا کن

اهداف آموزشی : شناخت و آموزش حروف ، تمرین مهارت گوش دادن و تشخیص کلمات هم آغاز و هم پایان

سن بازی کنان : دانش آموزان کلاس اول

محوطه بازی : کلاس درس و یا فضای محدوده ی حیاط مدرسه 




ادامه مطلب ...


شیوه های پیشنهادی تدریس املا

1.  املای دو نفره پای تابلو : بدین صورت که یک نفر دانش آموز به دانش آموزی دیگری املای پای تخته می گوید و او می نویسد اگر نویسنده کلمه ای را بلد نبود از همکلاسیهایش شکل درست کلمه را می پرسد. بعد  جای این دو نفر عوض می شود و سرانجام همه کلاس دو نفر دو نفر پای تابلو می آیند.

2. املای پرده ای : به این شکل که متن املا توسط معلم یا دانش آموزان قوی پای تابلو نوشته می شود. بچه ها متن را با دقت می بینند و می خوانند آنگاه پرده ای روی نوشته ها کشیده می شود تا تابلو پاک می گردد و آن متن برای کلاس املا گفته می شود.



ادامه مطلب ...


تكليف در فرهنگ فارسي معين يعني:

1‌)به رنج افكندن

2‌) كاري سخت و شاق را به عهده كسي گذاشتن

۳‌) رسيدن به سن رشد و بلوغ

4‌) وظيفه‌اي كه بايد انجام شود (مانند مشق شب و حل مسائل).‌



ادامه مطلب ...


شعر های تکمیلی برای نگاره دو فارسی « بخوانیم » پایه اول ابتدایی

 

« مقنعه ی نو »

 

نشستم جلد کردم

 

کتاب و دفترم را

 

صدا کردم به شادی

 

دوباره مادرم را

 

بیا مادر تماشا

 

چه کرده دختر تو

 

کتاب و دفتر من

 

شده مانند کادو

 

ببین این جلد ها را

 

که من را کرده خوشحال

 

فقط موی سرم ، حیف

 

ندارد جلد، امسال

 

به من خندید مادر

 

دلش شاید کمی سوخت

 

مرا بوسید و فوری

 

برایم مقنعه دوخت

 

شاعر: ناصر کشاورز



ادامه مطلب ...


سه شنبه 14 تير 1390برچسب:نگاره ,تصاویر, :: 22:46 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو
فارسی( بخوانیم )

نگاره ی یک

1- یک تصویربه دانش آموز در رابطه با خانواده داده می شود و از او می خواهیم آن را رنگ بزند بعد سئوالاتی در رابطه با تصویر مطرح کرده و از او می خواهیم به آن ها پاسخ بدهد. پاسخ ها می تواند باز باشد، گاه پاسخ های تخیلی و خلاق به سئوالات داده می شود. این گونه پاسخ ها را با تشویق های مناسب همراه کنید.



ادامه مطلب ...


جمعه 10 تير 1390برچسب:تکلیف, یاری,مقاومت,سازنده, :: 4:47 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو
 
بزرگترها ، کودکان و تکالیف مدرسه

تکالیف مدرسه و نکاتی مهم برای والدین.
کمک بیش از حد به کودک باعث می شود که او برای همیشه از گفتن این جمله که :" من این کار را کرده ام " محروم شود و فقط به جای آن بگوید : " مادر آن را برای من انجام داد." بهبود شیوه درس خواندن، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

ممکن است در بسیاری از خانواده ها زمان انجام دادن تکالیف، هم برای فرزندان و هم برای اولیا ، پر از اضطراب و نگرانی باشد. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که انجام دادن تکالیف نه تنها در یادگیری فرزندان مؤثر است،  بلکه مهارت هایی را که آن ها برای موفقیت در مدرسه و زندگی لازم دارند، بالا می برد. مهارت هایی مانند سازمان دهی امور، حل مشکلات، تمرکز حافظه، تنظیم هدف و پشتکار در کارها، از این جهت
کمک بیش از حد به کودک باعث می شود که او برای همیشه از گفتن این جمله که :" من این کار را کرده ام " محروم شود و فقط به جای آن بگوید : " مادر آن را برای من انجام داد." بهبود شیوه درس خواندن، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.



ادامه مطلب ...


نام درس: نان  نشانه ی درس: نـ ن

 باران نم نم می بارد.
ابر در آسمان است.
درس آسان است.
آدم دندان دارد.
مادر در دست نان دارد.
داماد ابرو دارد.
من انار در دست دارم.
من برادر دارم.



ادامه مطلب ...


 


 
بويي گل و بوي گلاب                           قشنگ نوشت مشق اب ((اب))

 

                                 

صد افرين و مر حبا                             چه خوب  نوشتي  بابا ((بابا)) 

       

دختر(پسر) خوب و پرتوان                     درست نوشتي از نان  ((نان)) 

                                    ***

باران ريزه ريزه                                  مشقت چه قدر تميزه((باران)) 

                                     



ادامه مطلب ...


1- روان خوانی و درست خواندن متن دروس  

 

۲- یادگیری و حفظ حروف الفبای فارسی

 

   

3- بخش کردن و صدا کشی کلمات: کاری خسته کننده برای دانش آموز است. بهتر است پس از مدّتی کار با این روش، به سراغ روش های دیگر برویم. جدول آن نیز مفید است(همانند بنویسیم)


 

4- تمرین با جدول ترکیب صامت با مصوّت: اگر با استفاده از این جدول کلمه بسازیم، خیلی عالی است


 

5- یک کلمه بنویسیم و به تعداد حرف و صدای آن، جلویش گردی بکشیم.(به حالت بازی)


6- درب نوشابه: مانند بازی بالاست که حروف را داخل درب نوشابه می نویسیم.

 

 

7- انواع بازی: بهترین راه است. زیرا همه بازی را دوست دارند، خسته نمی شوند، در ذهن بهتر نقش می بندد.

8- کلمه سازی: حروف الفبا را به صورت کارت های خیلی کوچک در می آوریم. بچّه ها را گروه بندی می کنیم و کارت ها را به تعداد مساوی با حروف مساوی بین آن ها تقسیم می کنیم. در مدّت زمان مشخّص، هر گروهی که کلمات بیش تری با تعداد حروف بیش تر درست کند، برنده است. در این بازی حروف پرکاربرد، باید با تعداد بیش تری در اختیار هر گروه باشد

 9-به كاربردن كلمه هاي درس در جمله

نکته: مهم ترین بخش، روش های ابتکاری خود همکاران عزیز مي باشد.       


 



ادامه مطلب ...


بخوانیم و بنویسیم پایه اول

مراحل اصلی

فرایند یاددهی – یادگیری

 

فعالیت های مقدماتی


1--نحوه ایجاد ارتباط آغازین با دانش آموزان ( تنظیم فضا , دقت در وضع کلاس و ...)

 

 

    2 – میزان مشارکت دانش آموزان در تهیه انواع ابزار و وسایل مورد نیاز ( روزمره و قابل دسترسی در محیط)

 

 

  3 – نحوه ارزشیابی تشخیصی  و چگونگی ارتباط بین دانسته های پیشین و مطالب جدید

 

 4 – آماده سازی , ایجاد انگیزه , جلب توجه دانش آموزان و معرفی درس جدید و بیان اهداف درس



ادامه مطلب ...


1- هدف از املا نویسی کلمه چیست؟

در نوشتن املای کلمه ها ، شاگردان باید به سه نکته نوجه کنند.

الف) صحیح نوشتن کلمه ها و ترکیب ها از نظر نوشتاری

ب) سرعت انتقال متناسب در نوشتن کلمه و ترکیب ها

پ) زیبا نویسی کلمه ها و ترکیب ها از نظر شکل نوشتاری



ادامه مطلب ...


1- آموزش نوشتن غير فعال ( رونویسي )2- آموزش نوشتن نيمه فعال ( املا» )3- آموزش نوشتن فعال پايه يک    ( کلمه سازي )                                       4- آموزش نوشتن فعال پايه دو( جمله سازي)5- آموزش نوشتن فعال (خلاق )انشا» و انواع آن

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:یادگیری,مهارت,تشویق, :: 21:12 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

اموزش مهارتهای زبانی

 

در رابطه با مهارت های زبان آموزی ،مربی چه اهدافی را باید در طول سال تحصیلی دنبال کند؟

 

اهدافی را که در رابطه با مهارت های دانش آموزان باید دنبال کرد به قرار زیر است:

1 – دانش آموزان باید به اهمّیّت یادگیری مهارت های زبانی پی ببرند و موارد استفاده ی آنها را تشخیص دهند.

2 –

به وجود آوردن و حفظ انگیزه برای یادگیری مهارت های زبانی در دانش آموزان.

 

3 – باید از منابعی چون ((قصّه گویی،شعر خوانی،کتابخوانی،بازی،رادیو و...))در جهت ایجاد علاقه در دانش آموزان برای یادگیری مهارت های زبانی استفاده کرد.

4 – در انتخاب فعالیت های مختلف همواره باید هدف های آموزشی مهارت های زبانی را در نظر داشته باشد.

 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 1469
بازدید کل : 53056
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >